Reisbureau Van Moorsel sluit haar deuren bijna - Reisverslag uit Shanghai, China van Luc Moorsel - WaarBenJij.nu Reisbureau Van Moorsel sluit haar deuren bijna - Reisverslag uit Shanghai, China van Luc Moorsel - WaarBenJij.nu

Reisbureau Van Moorsel sluit haar deuren bijna

Door: Luc van Moorsel

Blijf op de hoogte en volg Luc

21 December 2009 | China, Shanghai

Eddy Wally, de volkszanger van onze zuiderburen had gelijk: als je echt wat wilt beleven, moet je in Shanghai wezen! (Eddy Wally – Shanghai - 2005) Want wat hebben we toch weer veel gedaan.

Zoals je in het verslag ´Het gaat Lekkah!!´ hebt kunnen lezen, waren én mijn ouders hier, én mijn stagebegeleidster. Dus reisbureau Van Moorsel-De Vries draaide weer op volle toeren. Maar wat was het leuk; we hebben ontzettend veel gedaan. Zo zijn we naar een Chinese acrobaten show geweest en hebben eens even gruwelijk de Nederlander uitgehangen. Ik had netjes kaartjes gereserveerd maar omdat het zo druk was op de weg waren we te laat. Toen hebben we echt voor een spreekwoordelijk prikkie zwarte kaartjes op de kop weten te tikken. Wat een vette show! Dacht je dat steile-wand-racen in Nederland al indrukwekkend was? Nou, hier douwen ze ACHT Chinezen in één ronde stalen bol-constructie! Only in China…

Ook ben ik met m’n meisje en m’n ouders naar Zhouzhuang geweest. Prachtig, maar arm waterdorpje dat op ongeveer twee uur met de bus van het mondiane Shanghai ligt. Dus wij met het bussie onderweg naar dat waterdorpje, komen we daar aan, gaat die busdeur open, stappen we uit, wat denk je?! Gaan we daar rond kijken. Als je wilt weten wat we allemaal gezien hebben moet je ff m’n foto’s checken :p.

Op zondag was ik gevraagd om een dressuurwedstrijd te jureren op een manege hier in Shanghai. Een grote eer en ook erg leuk om te doen.

Een once in a lifetime experience deed zich voor op de woensdagavond van vorige week. Mijn ouders, Britt, mijn stagebegeleider en ik waren uitgenodigd op de residentie van de Consul-generaal en zijn vrouw. Iets wat ik als politiek dier :p al veel vaker heb mogen ervaren, maar het zijn erg gezellige mensen en het eten smaakt voortreffelijk dus ik ga er graag heen.

Ook de donderdag was vol gepland met onder andere een bezoek aan de Duitse Kamer van Koophandel. Daar heb ik samen met mijn stagebegeleidster een gesprek gehad over wat zij allemaal uitvreten en hoe interessant dat allemaal wel niet is. Maar met mijn hoofd zat ik allang in Chinatown, die Burlesque club waarover Khoby een documentaire heeft gemaakt, want daar zou ik diezelfde avond mijn Chinese zangdebuut maken. Eigenlijk zou ik met een band mee moeten zingen, maar een paar uur van tevoren kreeg ik te horen dat ik met een band (fonetisch; bènd) mee moest zingen. Wat een professionals; ze kenden de nummers die ik wilde zingen niet, maar na vijf minuten koekeloeren naar de akkoorden op hun iPhone speelden ze ze als nooit tevoren. Ik heb de oude standards ‘Bad bad Leroy Brown’ en ‘Dream a Little Dream of Me’ mogen brengen. Of ik over twee weken weer wilde komen zingen, DUH!

Omdat tien dagen de toerist uithangen in Shanghai toch wel lang is, zijn we naar Hangzhou gegaan. Ik had een fraai hotel geboekt voor een nog veel fraaier prijsje. Midden in het centrum en op loopafstand van het West-Lake, de toeristentrekker van Hangzhou. Mee, en eigenlijk toch niet, was die Rooie, een vriendin van Britt uit Leiden. Ze had ons een mail gestuurd met allerlei leuke tips, onze onzichtbare gids dus. Ze wist heel goed wat er allemaal te doen was omdat zij daar al eerder eens drie weken geweest is voor haar studie.

Morgen gaan ons pa en ma weer terug naar het sneeuwwitte Nederland. Zitten jullie daar ff te kloten met halve meters sneeuw zeg. Ik leef met jullie mee! Stuur eens een foto van hoe erg het is, wij zitten hier nog helemaal niet in de kerstsfeer, al wordt het weer al wel wat kouder.

Heel veel groeten van Britt en mij!

  • 21 December 2009 - 12:03

    Hansch:

    Dit moest ik toch ff 3 keer lezen: Dus wij met het bussie onderweg naar dat waterdorpje, komen we daar aan, gaat die busdeur open, stappen we uit, wat denk je?! Gaan we daar rond kijken. Als je wilt weten wat we allemaal gezien hebben moet je ff m’n foto’s checken.

    Je foto's staan op je hyves neem ik aan? :p

  • 21 December 2009 - 17:09

    M Keetels:

    He luc,
    Klinkt erg gezellig. Heb je foto van de skyline van Shanghai gekopieerd voor mijn blog. Weer erg mooi. Geniet ze nog daar van de leuke tijd. Ik ben nog een dagje in Beijng bij Bregje en heb al Peking Duck op, de muur beklommen,een chinees in kerstpak gezien op de Hutong School en weer wat woorden chinees geleerd. Gaat goed hier dus. Groetjes aan Britt.

  • 22 December 2009 - 10:45

    Dorien En Walter:

    Nou dat gaat lekker vandaag. Zet ik de tekst bij het verkeerde reisverslag. Wordt duidelijk een dagje ouder. Maar bij deze nogmaals:

    Hee Luc en Britt,
    Het zal wel even wennen zijn, zo zonder reisbureauperikelen! Maar we lezen dat je al weer nieuwe activiteiten hebt die je bezighouden, en wel richting je zangcarriere. We zijn uiteraard ook benieuwd naar de versie van Jos & Ine, maar die spreken we hoogstwaarschijnlijk deze week nog wel. Tenminste als ze in Europa kunnen landen. Ja, ja extreme sneeuwval hier. Wel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan.
    Fijne kerstdagen.
    Groetjes Dorien, Walter, Nina & Ise

  • 22 December 2009 - 22:04

    Jos En Ine:

    En jawel we zij geland en alhoewel er al veel sneeuw is gedooid is het nog steeds een prachtplaatje. Het huis is iid. door Daan in kerstsfeer gebracht en hoe!!!, en ik maar steeds denken dat ik dit jaar geen kerstsfeer in huis zou hebben.Wel lief toch? we hebben een geweldige tijd gehad bij jullie, iets waar we nog lang van na zullen genieten, bedank nog hiervoor. Alvast een fijne kerst toegewenst, ook al moet dat zonder kerstboom. We spreken elkaar binnenkort weer.Nu moeten we echt naar bed want in Chineese tijd is het 6 uur 's morgens, dus...
    dikke kus, Jos en Ine

  • 23 December 2009 - 10:16

    Bep:

    Wauw wat een mooie foto's!

  • 23 December 2009 - 11:17

    Irene:

    Mooie foto van die Zhouzhuang..? Nieuwe hobby erbij? Ziet er gelikt uit. Wat ga je de volgende keer zingen?
    Xje

  • 23 December 2009 - 15:14

    Els:

    Hoi Luc en Britt,

    Wat geweldig, erg leuk om dit allemaal te lezen. Al zal het ook wel vermoeiend zijn als je geregeld bezoek hebt. Volgende keer als we naar China gaan wil ik ook gaan rondtrekken, iets waar we vorige keer ivm de bruiloft geen tijd voor hadden. Maar ook dat was hoogstwaarschijnlijk once in a lifetime!
    Vanavond komen Jos en Ine hier en horen we de verhalen en zien we de foto's. Ik ben zo benieuwd!!
    Fijne kerstdagen!

  • 23 December 2009 - 18:04

    Eric En Sandy:

    Hoi Luc en Britt,
    De tijd vliegt, jullie komen al bijna weer terug.
    Wij wensen jullie hele fijne kerstdagen en een geweldig 2010. Het vuurwerk spectakel zal in china wel geweldig zijn (als je het vuurwerk al ziet bij de lokale afhaalchinees, belooft het veel goeds) Tot in het nieuwe jaar.
    Groetjes Eric en Sandy

  • 23 December 2009 - 19:42

    Judith:

    Ha Luc en Britt!

    Fijn dat alles zo goed gaat! Hier is de Kerststress losgebarsten.. (Niet bij mij hoor maar in de Appie.. Gekkenhuis..)

    Ook al kennen ze het daar niet, toch: Gezellige kerstdagen en een knallend Oud&Nieuw!!!

    De groeten van je (schoon)Broer en een kus van mij!

  • 23 December 2009 - 21:48

    Rick En Patrice:

    Hey Schattebollen!

    Ook al spreken we jullie geregeld, we wilden jullie ook nog via deze weg fijne kerstdagen wensen (voor zover jullie er iets van merken daar). We zullen jullie zeker missen hier maar dat maken we later wel weer goed. We zijn iig heel trots op hoe jullie het daar doen! En Luc, het zijn prachtige foto's; moet je wat mee doen!

    XX Rick,Patrice en Tristen

  • 26 December 2009 - 11:02

    Aafke:

    Hey Luc!

    Bedankt voor je reactie! Met dat studeren komt het vast goed... hoop ik ;)!

    Wanneer kom jij precies terug? (dan zorg ik dat ik dan in ieder geval weg ben :P) Ga tot die tijd vooral door met je gezellige reisverhalen :D! Altijd leuk om te lezen!

    Veel plezier nog daar!

    Groetennnn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Luc

Hey gozers en wijffies! In het prachtige land China zal ik voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de fokkerijorganisatie KWPN een marktscan gaan uitvoeren in Shanghai en omstreken. Het onderzoek zal een ketenbrede benadering zijn van de Chinese paardensector.

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 38211

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2009 - 22 Januari 2010

Luc in Shanghai

Landen bezocht: